dinsdag 26 juni 2012

Blessureleed


We weten het allemaal inmiddels wel…..hardlopen is erg blessure gevoelig…. Na vele jaren heerlijk hardlopen met hier en daar een blessure is het nu toch echt zo dat ik al ruim 8 maanden NIET hardloop! Reden: hielspoor. Hoe klein de plek ook is de pijn is heel irritant. Er zijn zelfs momenten dat ik niet kan lopen, zitten of wat dan ook omdat ik een continue pijn ervaar.


Vele oplossingen gezocht, sportarts, zolen (3 soorten!), andere schoenen, diclofenac kuur, rust, shockwave therapie, voedingsaanpassingen, had ik al gezegd: RUST!!! Is nu het moment daar dat er toch een prik gezet zal moeten worden?? De arts vind van wel, ik niet. Geen gerommel meer zeg….

En toen las ik over accupunctuur, dus na veel rondvragen heb ik De accupuncturist gevonden.

Het is een bijzondere ervaring met een andere denkwijze dan wij gewend zijn. De oorzaak van de hielspoor zit geheel ergens anders dan waar ik het bedacht had (longen/blaas).

En zo is het dan dat ik iedere donderdag naar de accupuncturist afreis waar ik mij geheel overgeef aan de naaldjes en cuppingtherapie (ja met heuse verwarmde glazen bolletjes die vacuüm zuigen op mijn rug…gevolg is een soort dobbelsteen van ‘blauwe’ plekken voor een week op de rug”en RUST ;)

En wat denk je….na 2 behandelingen is het echt zo dat ik s ochtends gelijk kan lopen, ipv half hinkelend door de kamer te lopen. En kan ik zowaar na een dagje ‘hip on tour’(lees veel sjouwen, lopen, staan, hangen, drukke en lange dagen maar ooww zo leuk) gewoon rondlopen de volgende dag met echt een stuk minder pijn.

Zou het dan echt zo zijn dat ik deze zomer, nee dat is iets te voortvarend, na deze zomer weer wat kan gaan lopen in mijn prachtige woonomgeving en wie weet dan toch echt weer naar een lekkere duurloop kan gaan werken! Ik hoop het zo en ik geloof er ook in…dus wie weet! Want oww die nieuwe collectie voor de winter is ook zo prachtig, daar MOET ik gewoon in rennen….ik wil namelijk geen RUST meer…ik willen RENNEN!!! RUN girl RUN is mijn mantra …. Happy Running!

-- 
Happy Running,
hiphardlopen.nl
Else & Jenne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten