zaterdag 12 maart 2011

Muziek tijdens het hardlopen?

Zelf loop ik altijd zonder muziek. Geen bewuste keuze, maar zo ontstaan. Toen ik een mooie afgeronde leeftijd bereikte kreeg ik er ook eentje. Een iPod Shuffle. Eentje met een fraaie gravure en extra veel geheugen. Tja, na maanden toch eens een paar pogingen ondernomen om er muziek op te zetten. Ik heb er nu 1x mee gelopen,
het liep wel lekker, zeker maar hij zit gewoon nog niet in m'n systeem ofwel ik vergeet 'm gewoon mee te nemen. 
Ik zie veel hardlopers lopen op muziek. Jij ook? Loop je dan voor een extra gevoel van happyness en/of om de prestatie te verhogen? Moet muziek dan precies aansluiten bij je gemoedstoestand van het moment? Wat als dit varieert tijdens het lopen? Wat is lekkere loopmuziek? Hoe blijven je 'oordopjes' goed zitten?
Loop jij juist het liefste (bewust) zonder muziek? Of wissel je het af? Wie wil haar ervaringen delen? Tips?
Happy Running!
Else

5 opmerkingen:

  1. Tip: twee sites voor loopmuziek:
    http://www.hardloopmuziek.com/
    http://www.runningplus.nl/wordpress/muziek/running-muziek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er bestaat ook een speciale hardloopbroek (helaas geen hardlooprokje) die tijdens het lopen stroom levert voor je MP3-speler, zolang je hardloopt. Een rood stoplicht is voldoende om de muziek op te laten houden. Het gaat hier om de Dancepant. Hip? Technisch gezien misschien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geniet tijdens het lopen van de stilte en de vogels die fluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Evy Gruyaert mag hier niet ontbreken:

    http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_nieuws_detail&detail=197&t=met-MP3-lessen-hardlopen-start-to-run-cursus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uit onderzoek blijkt dat de gelijkmatige beat van muziek een positieve invloed heeft op duursporten, dus ook hardlopen. Via de link bij mijn naam kan je hier meer over lezen. Misschien interessant voor de discussie?

    BeantwoordenVerwijderen