zondag 30 oktober 2011

Verliefd op de Berenloop,Terschelling



In 2001 stond de NY marathon op mijn planning. Gedurende de training haakte mijn vriend af vanwege een blessure en toen kwam 11 september en tja....dat was voor mij de druppel, misschien mutserig maar toch. Ik besloot te annuleren. Een vriendin vertelde mij dat ze een startbewijs over had voor de halve Marathon op Terschelling dus werd het Terschelling, mijn eerste Berenloop.

Enige overeenkomsten met NY zijn dat het ook "over de zee" is en dat het op dezelfde datum is als de NY marathon. Op Terschelling vindt iedere eerste zondag van november de Berenloop plaats, er is dan een halve en een hele marathon.

Het is een geweldige ervaring. Het hele eiland is in de ban van de Berenloop en alle beren (van hout, pluche, karton etc.) worden uit de kast gehaald en overal opgehangen. Echt het hele eiland is er mee bezig en het is heel goed georganiseerd. Over het parcours hoef ik niet veel te zeggen, Terschelling is een heerlijk eiland en daar mag je dan 21,1 of 42,2 km rond rennen, door het bos, door de duinen en over het strand. 

Het begint al bij de start, iedereen staat in de Torenstraat (DE hoofdstraat van Terschelling) in het startvak te wachten onder de Brandaris. Als het tijd is loeit een scheepshoorn bij de Brandaris knetterhard en krijg je tranen in je ogen....de Berenloop begint. Het afwisselende parcours helpt je er doorheen en alle bewoners en bezoekers van het eiland natuurlijk ook. Overal muziek en beren en aanmoedigende spandoeken en kreten. De finish is wederom bij de Brandaris en daar ontvang je dan een Berenloop shirt en medaille en er is voldoende verzorging, net zoals tijdens het parcours.

Ik ben verliefd geworden op de Berenloop en ieder jaar ben ik van de partij, dit jaar loop ik mijn 9e Berenloop......2x heb ik niet meegelopen omdat ik zwanger was maar stond ik daar uiteraard wel langs de kant iedereen aan te moedigen. Dit jaar kom ik niet alleen.........de collectie van hiphardlopen.nl komt met mij mee en wordt uitgestald bij Pand26 in de Torenstraat in West Terschelling. De nieuwe najaars/wintercollectie is daar te bewonderen, passen en kopen en tevens hebben we echte Berenloop hardloopsokken mee. Kijk vast op de site dan weet je precies wat er allemaal zal zijn.
Berenloop here we come!

Happy Running!
Else



3 opmerkingen:

  1. Hoewel hier natuurlijk weinig aan toe te voegen valt, wil ik nog wel even kwijt dat de Berenloopsokken geweldig lopen! :-D

    Ik zie je daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach dan ga je het toch volgend jaar weer proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen mens is God, maar er is een man die ik vertrouw en hij doet wonderen met spreuken, zijn naam is Lord Bubuza. hij heeft mijn huwelijk 11 jaar geleden gered met zijn spreuk. Mijn man vroeg een scheiding aan en het was erg gênant, beschamend en hartverscheurend. Ik begon hulp te zoeken op internet toen ik verschillende getuigenissen zag waarin mensen Lord Bubuza waardeerden voor het helpen herstellen van hun relatie, dus nam ik contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 om hulp en hij reageerde en beloofde me te helpen mijn huwelijk te herstellen met zijn betovering. Ik deed wat hij me opdroeg en een paar uur later kwam mijn man terug en smeekte me op zijn knieën om hem te vergeven en hem terug te accepteren. Hij annuleerde de scheiding, het is nu 11 jaar en we zijn nog steeds gelukkig getrouwd. Ik zal Lord Bubuza blijven waarderen omdat hij een God op aarde is. Hij kan jou ook helpen. Neem contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 of e-mail::: lordbubuzamiraclework@hotmail.com of website:: https://lordbubuzamiraculouswork.com

    BeantwoordenVerwijderen